INICI TEXT VIDEO FOTO CONTACTE
La Nuu és un projecte acabat de néixer, per bé que l’integren músics amb una llarga trajectòria.
La idea es va gestar a principis de 2017 i es va materialitzar en un concert de carácter privat al Monestir de Les Avellanes (La Noguera) el qual fou enregistrat a efectes de poder mostrar la proposta.
Una de les característiques del repertori és la selecció preferent de músiques de bordó per la qual cosa l’exploració instrumental desemboca fàcilment en ambients hipnòtics d’una bellesa exquisida. El carácter modal de les músiques de bordó, basades en melodies senzilles monofóniques i sense progressions d’acords, té moltes semblances amb la música clàssica de la índia, basada en raagas.
L'ESPECTACLE
La Nuu interpreta
cançons medievals i les desenvolupa a través del jazz, la música hindú, la
improvisació i múltiples elements aparentment immiscibles.
El resultat d’aquesta
barreja fou inicialment sorprenent fins i tot per als mateixos intèrprets:
- Aquells sons eren increïblement bells, delicats… exquisits !!
- Aquells sons eren increïblement bells, delicats… exquisits !!
L'espectacle
es diu Més enllà de l'espai i el temps...
Uneix
el passat i el present seguint tradicions musicals d'orient i occident.
BIO
La Nuu és un projecte acabat de néixer, per bé que l’integren músics amb una llarga trajectòria.
La idea es va gestar a principis de 2017 i es va materialitzar en un concert de carácter privat al Monestir de Les Avellanes (La Noguera) el qual fou enregistrat a efectes de poder mostrar la proposta.
La formació inicial estava
centrada en l‘arpa medieval, instrument les limitacions del qual feien poc
adequat per a satisfer les pretensions de l’espectacle. La incorporació del
clave va dimensionar la proposta extraordinariament. A més de les possibilitats
melòdiques, harmòniques i contrapuntísitques de l’instrument, la capacitat d’improvisar
de la Patrícia és sorprenent i amb
ella la música fluia gairebé sola.
En el concert que vam fer a l’esmentat
Monestir de Les Avellanes vam
experimentar de tocar alguna de les obres amb l’orgue de l’església. N’ha
quedat una mostra en els enregistraments en vídeo del concert i, des
d’aleshores, és una possibilitat que oferim.
A part de rebre una sòlida
formació acadèmica de caire clàssic, la Patrícia
ha format part protagonista del grup de pop Lagarto Amarillo amb el
qual ha recorregut el país en diverses gires de concerts i espectacles
multitudinaris. En aquest context va formar-se com a cantant, qualitat que ara llueix
encisadorament a La Nuu.
El desenvolupament de cada
composició s’ha fet evitant la majoria dels tòpics habituals en aquesta mena de
propostes i respectant l’essència de les obres tant en les harmonitzacions com
en els passatges improvisats. El carácter autodidacta del Josep-Manel es posa de manifest en aquest punt, ja que la seva
manera d’harmonitzar i d’improvisar no respon als estandards d’un estil
particular.
Una de les característiques del repertori és la selecció preferent de músiques de bordó per la qual cosa l’exploració instrumental desemboca fàcilment en ambients hipnòtics d’una bellesa exquisida. El carácter modal de les músiques de bordó, basades en melodies senzilles monofóniques i sense progressions d’acords, té moltes semblances amb la música clàssica de la índia, basada en raagas.
El Ramon explica que escoltar la tabla de manera conscient va tocar
una part tant profunda d’ell mateix que no solament va empendre un camí per a trobar-se
amb l’instrument sinó amb tot el que l’envolta. A la ciutat sagrada de
Rishikesh va conèixer les bases de l’instrument, però també les de la música i
la filosofia clàssiques de l’Índia. Llargues estades a Rishikesh amb passejades
a la vora del Ganges, pràctiques de yoga al Shivanda Ashram, i hores i hores de
classes i pràctica de tabla el van ajudar a crèixer com a artista, però també
com a persona.
La tabla transmet tot això i
quan es posa al servei de les belles cançons del repertori de La Nuu el resultat és autèntica poesía.
Amb la kanjeera, un instrument de técnica complexa que s’utilitza en la música carnàtica (música clàssica del sud de l’Índia) el Ramon aporta també una sonoritat poderosa que impacta en la música medieval més rítmica i amalgamada del repertori de La Nuu.
Amb la kanjeera, un instrument de técnica complexa que s’utilitza en la música carnàtica (música clàssica del sud de l’Índia) el Ramon aporta també una sonoritat poderosa que impacta en la música medieval més rítmica i amalgamada del repertori de La Nuu.