INICI          TEXT          VIDEO          FOTO          CONTACTE


L'ESPECTACLE


La Nuu interpreta cançons medievals i les desenvolupa a través del jazz, la música hindú, la improvisació i múltiples elements aparentment immiscibles.


El resultat d’aquesta barreja fou inicialment sorprenent fins i tot per als mateixos intèrprets:
-  Aquells sons eren increïblement bells, delicats   exquisits !!


L'espectacle es diu Més enllà de l'espai i el temps...

Uneix el passat i el present seguint tradicions musicals d'orient i occident.




ELS MÚSICS


 Ramon Rodríguez                                            Patricia Mora                                           Josep-Manel Vega     


 Tabla índia i percussió                                                  Clave, orgue i cant                                                       Guitarra elèctrica        


BIO

La Nuu és un projecte acabat de néixer, per bé que l’integren músics amb una llarga trajectòria.

La idea es va gestar a principis de 2017 i es va materialitzar en un concert de carácter privat al Monestir de Les Avellanes (La Noguera) el qual fou enregistrat a efectes de poder mostrar la proposta.

La formació inicial estava centrada en l‘arpa medieval, instrument les limitacions del qual feien poc adequat per a satisfer les pretensions de l’espectacle. La incorporació del clave va dimensionar la proposta extraordinariament. A més de les possibilitats melòdiques, harmòniques i contrapuntísitques de l’instrument, la capacitat d’improvisar de la Patrícia és sorprenent i amb ella la música fluia gairebé sola.

En el concert que vam fer a l’esmentat Monestir de Les Avellanes vam experimentar de tocar alguna de les obres amb l’orgue de l’església. N’ha quedat una mostra en els enregistraments en vídeo del concert i, des d’aleshores, és una possibilitat que oferim.

A part de rebre una sòlida formació acadèmica de caire clàssic, la Patrícia ha format part protagonista del grup de pop Lagarto Amarillo amb el qual ha recorregut el país en diverses gires de concerts i espectacles multitudinaris. En aquest context va formar-se com a cantant, qualitat que ara llueix encisadorament a La Nuu.

El desenvolupament de cada composició s’ha fet evitant la majoria dels tòpics habituals en aquesta mena de propostes i respectant l’essència de les obres tant en les harmonitzacions com en els passatges improvisats. El carácter autodidacta del Josep-Manel es posa de manifest en aquest punt, ja que la seva manera d’harmonitzar i d’improvisar no respon als estandards d’un estil particular.


Una de les característiques del repertori és la selecció preferent de músiques de bordó per la qual cosa l’exploració instrumental desemboca fàcilment en ambients hipnòtics d’una bellesa exquisida. El carácter modal de les músiques de bordó, basades en melodies senzilles monofóniques i sense progressions d’acords, té moltes semblances amb la música clàssica de la índia, basada en raagas.

El Ramon explica que escoltar la tabla de manera conscient va tocar una part tant profunda d’ell mateix que no solament va empendre un camí per a trobar-se amb l’instrument sinó amb tot el que l’envolta. A la ciutat sagrada de Rishikesh va conèixer les bases de l’instrument, però també les de la música i la filosofia clàssiques de l’Índia. Llargues estades a Rishikesh amb passejades a la vora del Ganges, pràctiques de yoga al Shivanda Ashram, i hores i hores de classes i pràctica de tabla el van ajudar a crèixer com a artista, però també com a persona.

La tabla transmet tot això i quan es posa al servei de les belles cançons del repertori de La Nuu el resultat és autèntica poesía.

Amb la kanjeera, un instrument de técnica complexa que s’utilitza en la música carnàtica (música clàssica del sud de l’Índia) el Ramon aporta també una sonoritat poderosa que impacta en la música medieval més rítmica i amalgamada del repertori de La Nuu.